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18/08/2012

Railway Board's Orders on Restructuring/Reorganisation of staffing pattern of Trackmen on Indian Railways RBE 91-2012

GOVERNMENT OF INDIA

MINISTRY OF RAILWAYS

(Railway Board)

 

S. No. PC-VI/297                  RBE No.91/2012

No.2010/CE-1(Spl)/GNS/15(Pt.)                  

New Delhi, dated17.08.2012

 

The GMs/CAOs(R),

All Indian Railways & Production Units

(As per mailing list)

 

Subject: Restructuring/Reorganisation of Staffing pattern of Trackmen on Indian Railways.

 

The issue of career progression and working conditions of Trackmen on Railways has regularly been raised at various fora from time to time in the past through both the recognized Federations. Accordingly, a Joint

Committee comprising of representatives of both the recognized Federations and Senior Administrative Grade Officers (SAG) of Railway

Board was constituted to consider career progression of Trackmen along with review of their existing channel of promotion etc. Ministry of Railways (Railway Board) have considered the report of the Committee and

decided that the existing categories of Trackmen/Gatemen/Trolleymen/Watchmen/Keymen in PB-1, Grade Pay Rs. 1800 and Mates(P.Way) in PB-1, Grade Pay Rs. 1900 in the Permanent Way side of Civil Engineering Deptt. of Indian Railways will henceforth, be operated as a unified cadre of Track Maintainer as per the following pattern :

 

(i) The categories of Trackman/Trolleyman/Gateman/Watchman/

Keyman in Civil Engineering Department (P.Way) in PB-1, Grade Pay Rs. 1800 be clubbed and given the designation of Track

Maintainer Grade-IV (PB-1, Grade Pay Rs. 1800);

 

(ii) The Mates(P.Way) in PB-1, Grade Pay Rs. 1900 may be redesiganated as Track Maintainer Grade III (PB-1, Grade Pay Rs. 1900). This would be the next level of promotion for Track

Maintainer Grade-IV.;

 

(iii) Posts in PB-1, Grade Pay Rs. 2400 of unified cadre of Track Maintainer to be filled from eligible staff from the next lower Grade Pay of Track Maintainer category based on seniority cum suitability and may be designated as Track Maintainer Grade II;

 

(iv) Posts in PB-1, Grade Pay Rs. 2800 of unified cadre of Track Maintainer to be filled from eligible staff from the next lower Grade

Pay of Track Maintainer category based on selection and may be designated as Track Maintainer Grade-I.

 

1.1 Accordingly, revised structure of unified cadre of Track Maintainer would be as under:-

Sr No

Designation

Pay structure

%age distribution of posts

1

Track Maintainer-I

PB-1 GP Rs.2800

3%

2

Track Maintainer-II

PB-1 GP Rs.2400

6%

3

Track Maintainer-III

PB-1 GP Rs.1900

20%

4

Track Maintainer-IV

PB-1 GP Rs.1800

71%

 

2. Detailed instructions regarding norms / procedure for future recruitment

and promotion in the unified cadre of Track Maintainers will be issued by

Establishment Directorate separately.

3. Detailed duties/responsibilities attached to each post in the revised

pattern and corresponding changes in Permanent Way Manual / Safety

Manuals, training manual etc. will be notified separately by Civil Engineering

Directorate/concerned Directorate of this Ministry.

4. The above revised pattern of unified cadre of Track Maintainer will be

effective from the date of issue of these orders.

5. This has the sanction of the President & issues in consultation with

Establishment Directorate and with the concurrence of Finance Directorate of

the Ministry of Railways.

(M.K.Panda)

Jt. Director, Pay Commission

Railway Board

 

www.airfindia.com

 

 

पुनर्गठन / भारतीय रेल RBE 91-2012 पर Trackmen स्टाफ स्वरूप के पुनर्गठन पर रेलवे बोर्ड के आदेश

भारत सरकार

रेल मंत्रालय

(रेलवे बोर्ड)

क्र.सं. PC-VI/297 RBE No.91/2012,

(स्पेशल) No.2010/CE-1 / GNS/15 (Pt.)

नई दिल्ली, dated17.08.2012

ग्राम / CAOs के (नि.),

सभी भारतीय रेल और उत्पादन इकाइयों

(मेलिंग सूची के अनुसार)

विषय: पुनर्गठन के पुनर्गठन / स्टाफिंग पैटर्न Trackmen की भारतीय रेल पर.

कैरियर प्रगति और Trackmen की काम की परिस्थितियों का मुद्दा रेलवे पर नियमित रूप से समय से किया गया विभिन्न मंचों पर उठाया समय में दोनों मान्यता प्राप्त संघ के माध्यम से अतीत है. तदनुसार, एक संयुक्त

दोनों मान्यता प्राप्त प्रतिनिधियों के शामिल समिति संघ और रेलवे के वरिष्ठ प्रशासनिक ग्रेड अधिकारी (शिथिलता)

बोर्ड Trackmen के कॅरिअर में प्रगति पर विचार का गठन किया गया है समिति की रिपोर्ट पर विचार

फैसला किया है कि के मौजूदा श्रेणियों Trackmen / / Gatemen Trolleymen के / / PB-1, ग्रेड पे रुपये में वॉचमेन Keymen. 1800 और साथी (P.Way) पीबी में 1, ग्रेड पे रुपये. 1900 में सिविल इंजीनियरिंग रेलपथ पक्ष विभाग. अब से भारतीय रेल के एक एकीकृत काडर के रूप में संचालित ट्रैक अनुरक्षक निम्नलिखित पैटर्न के अनुसार:

(I) के Trackman / / Trolleyman द्वारपाल / चौकीदार / श्रेणियों

कीमेन PB-1, ग्रेड में सिविल इंजीनियरिंग विभाग (P.Way) में वेतन रु. 1800 संयोजित और ट्रैक का पदनाम दिया

मेंटेनर ग्रेड चतुर्थ (PB-1, ग्रेड पे 1800 रु.);

(Ii) पीबी -1, ग्रेड पे रुपये में साथी (P.Way) के. 1900 redesiganated किया जा सकता है . इस ट्रैक के प्रचार के लिए अगले स्तर पर होगा

- मेंटेनर ग्रेड चतुर्थ,.

(Iii) पीबी -1, ग्रेड पे रुपये में पोस्ट. 2400 में ट्रैक की एकीकृत संवर्ग के पात्र कर्मचारियों से अगले कम ग्रेड से भरा होना अनुरक्षक ट्रैक अनुरक्षक वर्ग की वेतन वरिष्ठता सह पर आधारित उपयुक्तता और ट्रैक द्वितीय मेंटेनर ग्रेड के रूप में नामित किया जा सकता है;

(Iv) पीबी -1 में पोस्ट, ग्रेड पे रुपये. 2800 ट्रैक की एकीकृत संवर्ग के कम अगले ग्रेड से योग्य कर्मचारियों से भरा

ट्रैक अनुरक्षक श्रेणी के भुगतान चयन पर आधारित है और किया जा सकता है ट्रैक मेंटेनर मैं ग्रेड के रूप में नामित है.

1.1 तदनुसार, ट्रैक अनुरक्षक की एकीकृत संवर्ग का संशोधित संरचना के तहत के रूप में होगा: -

सीनियर नहीं

पद

संरचना वेतन

% पदों की उम्र वितरण

1

मेंटेनर मैं ट्रैक- I

पीबी -1 जीपी Rs.2800

3%

2

ट्रैक मेंटेनर –II  द्वितीय

पीबी -1 जीपी Rs.2400

6%

3

ट्रैक मेंटेनर-III

पीबी -1

Rs.1900 जीपी

20%

4

ट्रैक मेंटेनर – IV चतुर्थ

पीबी -1

Rs. 1800 जीपी

71%

2. भविष्य में भर्ती के लिए / प्रक्रिया मानदंडों के संबंध में विस्तृत निर्देश

और ट्रैक देखरेख की एकीकृत संवर्ग में पदोन्नति द्वारा जारी किया जाएगा

स्थापना के अलग निदेशालय.

3. विस्तृत कर्तव्यों जिम्मेदारियों को संशोधित में / प्रत्येक पोस्ट करने के लिए संलग्न

रेलपथ / मैनुअल सुरक्षा में पैटर्न और इसी परिवर्तन

नियमावली, प्रशिक्षण आदि का मार्गदर्शन सिविल इंजीनियरिंग द्वारा अलग से सूचित किये जायेंगे

/ निदेशालय इस मंत्रालय के संबंधित निदेशालय.

4. ट्रैक अनुरक्षक की एकीकृत संवर्ग के ऊपर संशोधित पैटर्न होगा

इन आदेशों के जारी होने की तारीख से प्रभावी.

5. यह साथ परामर्श में अध्यक्ष और मुद्दों की मंजूरी

स्थापना और वित्त निदेशालय की सहमति के साथ निदेशालय

रेल मंत्रालय.

(MKPanda)

संयुक्त निदेशक, वेतन आयोग

रेलवे बोर्ड

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PME Due Date

Master Circular No. 25



Copy of Railway Board’s letter No. 69/H/3/11 dated 06.12.1974



Subject: Implementation of the Recommendations of the Visual Sub-Committee.



6. Periodical re-examination of serving Railway Employees:



6.l. In order to ensure the continued ability of Railway employees in Classes A l, A 2, A 3, B l and B 2 to discharge their duties with safety, they will be required to appear for re-examination at the following stated intervals throughout their service as indicated below:



6.1.1. Classes A l, A 2 and A 3 —At the termination of every period of three years, calculated from the date of appointment until they attain the age of 45 years, and thereafter annually until the conclusion of their service.



Note: (l) The staff in categories A l, A 2 and A 3 should be sent for special medical examination in the interest of safety under the following circumstances unless they have been under the treatment of a Railway Medical Officer.



(a) Having undergone any treatment or operation for eye trouble irrespective of the duration of sickness.



(b) Absence from duty for a period in excess of 90 days.



(2) If any employee in medical category A has been periodically medically examined at any time within one year prior to his attaining the age of 45, his next medical examination should be held one year from the due date of the last medical examination and subsequent medical examination annually thereafter.



If, however, such an employee has been medically examined, at any time earlier, than one year prior to his attaining the age of 45, his next medical examination should be held on the date he attains the age of 45 and subsequent medical examination annually thereafter.




Ammendment: It was ammended in 1993 as below



Age Group PME Due



Age 00-45 every 4yrs



Age 45-55 every 2yrs



Age 55-60 every year
Details:-
As per Rly Bd's Guideline of Medical Exam issued vide LNo. 88/H/5/12 dated 24-01-1993

a) PME would be done at the termination of every period of 4 years from date of appointment / Initial medical Exam till the date of attainment of age of 45 years, every 2 years upto 55 years & there after annual till retirement.
b) Employees who has been periodically examined at any time within 2years prior to his attaining the age of 45years would be examined after 2years from the date of last PME & subsequent PME for every 2years upto 55years age.Of

NRMU 4 you
SMLokhande





6.1.2. Classes B-1 and B-2—On attaining the age of 45 years, and thereafter at the termination of every period of five years.